Schrijversblock » Zakelijk
Kennis is macht.
Artikelen 1 - 10 van 12 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen

Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen

Direct marketing wordt al jaren gebruikt als een effectieve manier van marketing. De (potentiële) klant wordt hierdoor rechtstreeks benaderd door het bedrijf dat een product of dienst aanbiedt. Direct… Marketing, Moderne marketing, 23-01-2017
Growth hacking: een onderneming hard laten groeien

Growth hacking: een onderneming hard laten groeien

Growth hacking is anno 2017 een bekende marketingterm. Met growth hacking is het de bedoeling om een beginnende onderneming (startup) of een bestaande onderneming enorm hard te laten groeien. Growth h… Marketing, Moderne marketing, 17-03-2017
Jumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingen

Jumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingen

Alle supermarkten hebben elke week weer verschillende producten in de aanbieding. Dit doen ze voornamelijk om extra klanten te trekken. Albert Heijn en Jumbo zijn anno 2017 in Nederland de twee groots… Detailhandel, 02-03-2017
Marketing automation: tools, toepassing en implementatie

Marketing automation: tools, toepassing en implementatie

Marketing automation is het door software aan laten sturen van de marketing. Door de toepassing van marketing automation wordt de communicatie volledig gedaan op basis van klantdata. Hierdoor wordt de… Marketing, Moderne marketing, 20-02-2017
Marketingplan: De interne analyse van een organisatie

Marketingplan: De interne analyse van een organisatie

De interne analyse is een analyse waarin de huidige, interne situatie van een bedrijf wordt beschreven. Met deze analyse kunnen de sterktes en zwaktes van een onderneming worden gevonden. De onderdele… Marketing, Strategisch marketingplan, 13-01-2015
Marketingplan: Externe analyse van een bedrijf

Marketingplan: Externe analyse van een bedrijf

De externe analyse is bedoeld om een beeld te krijgen van de externe omgeving van een bedrijf. Op basis hiervan worden kansen en bedreigingen voor een bedrijf gevonden. Op de kansen kan dan worden ing… Marketing, Strategisch marketingplan, 11-01-2015
Marketingplan: Implementatie van doelstellingen

Marketingplan: Implementatie van doelstellingen

Als er een strategische optie is gekozen, worden alle veranderingen die bij de nieuwe marketingstrategie horen uitgewerkt. Er worden nieuwe doelstellingen opgesteld en de marketingmix wordt opnieuw ui… Marketing, Strategisch marketingplan, 17-06-2015
Marketingplan: Strategische opties formuleren en toetsen

Marketingplan: Strategische opties formuleren en toetsen

Strategische opties zijn een cruciaal onderdeel van het marketingplan. Als de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen bekend zijn is het belangrijk om een aantal verschillende strategische opties te… Marketing, Strategisch marketingplan, 02-05-2015
Marketingplan: SWOT-analyse en confrontatiematrix

Marketingplan: SWOT-analyse en confrontatiematrix

Als de sterktes en zwaktes bekend zijn geworden uit de interne analyse en de kansen en bedreigingen uit de externe analyse, is het mogelijk om een SWOT-analyse te maken. Hiermee worden alle onderdelen… Marketing, Strategisch marketingplan, 11-01-2015
Neuromarketing: technieken, toepassingen en ethisch bezwaar

Neuromarketing: technieken, toepassingen en ethisch bezwaar

Neuromarketing is een vorm van marketing waarbij neurologie gebruikt wordt om de marketing te optimaliseren. Met neuromarketing wordt vooral de onbewuste werking van de hersenen onderzocht. Er wordt d… Marketing, Moderne marketing, 11-10-2016
Schrijf mee!